23 Mart 2024 Cumartesi

394

Şamanın Yaşam Çemberi - Felis Kohen

Güzel kitaptı ama akıcı bir konu anlatımı göremedim(bkz: mesleki dezenformasyona maruz kalmış olmam :)) ..)

Neyse kitabın kusurlarını yazmayacağım bu yazıda. Ama konular ve cümleler metne rastgele serpiştirilmiş gibiydi, fazla akıcı bulmadım kitabı. Bu yüzden okurken ve anlamaya çalışırken çok zorlandım. Dili de ağır kadının. Dolambaçlı cümleler ve bol imgelem vardı. Semboller ve benzetmelerle hayal gücünün sınırlarını zorlamış.

Bu benzetme ve hayal gücünü öyle güzel kullanmış ve öyle derin mesajlar vermişti ki, bazı yerler 3-4 defa okudum. Özellikle bölüm sonu kapatma yazılarını.

Kitap 3 ana kaynaktan beslenmiş. Hatta 4, yazarın kendi yaşam tecrübelerinden de mesajlar var. Şamanizm, Carl Gustav Jung ve Kabala öğretilerini kendi samimi üslubuyla ve yaşam deneyimleriyle harmanlamış Felis Kohen.

Genel olarak, iyi kalpi, affedici olmaktan, kötü zandan uzak durmaktan, hep verici ve fedakâr olmaktan bahsetmiş. Tabi bunları yukarda saydığım 3 öğreti sistemine dayandırarak.

Beğenerek okudum her ne kadar dili ağır olsa da. Bu kitaplar beni yıkıyor, arındırıyor, hissediyorum.

Önceden daha çirkeftim tabiri caizse. Artık birçok konuda peşine düşmüyorum olarların. Ben zaten sabrımı, metanetimi koruduğumda onlar fışırt diye akıp gidiyorlar yamacımdan.

Güzel kitaptı, tavsiye ediyorum  :))
Share:

0 yorum:

Yorum Gönder