16 Aralık 2023 Cumartesi

390

Mutlu Olma Sanatı - Bertrand Russel


Öncelikle söyleyeyim, Bertrand Russel psikolog değilmiş. Psikoloji kuramlarını ve pratik sonuçlarını (şunu yaparsanız böyle olur.. vs..) kitabına öyle profesyonelce yedirmiş ki, psikolog sandım.


Bununla birlikte kadim dini kaynaklara (Tevrat ve İncil'e) hakim oluşu, kitabında yer yer Hristiyanlık inancına ve bu kitaplardan atıflara yer vermesinden anlaşılıyor.



Şimdi Gelelim Kitabın İçeriğine..

O kadar yoğun bir kitaptı ki. 176 sayfa hacminde ama yukarıda da belirttiğim gibi her cümlesini tarihi, felsefik ya da psikolojik bir temele dayandırdığından açıkçası "Bu neydi ya.. Bu hangi görüştü.. Bu kimin kuramıydı.." gibi sorularla okudum kitabı ve bir de kitabı okurken kendi iç hesaplaşmalarıma yer verdiğimden (Gerçekten mutlu olmayı hak ediyor musun?.. Sahiden mutlu mu olman gerekiyor bunca acınası olayların olduğu bir dünyada?..) kitabı bitirmem 1 ay gibi uzun bir süreyi kapsadı.


Russel zeki bir yazar. Kendimle iç hesaplaşmalarımın birebir aynısını okuyucusunun duyacağından emin olarak, dünyada acı ve kederin olmasının insanın mutlu olmasının önünde engel olamayacağını belirtiyor (Hatta bazı yerlerde başkalarının acılarıyla ilgili okuyucusunun yapması gerekenlerden bahsediyor). Onun işaret ettiği mutluluk, vur patlasın çal oynasın keyif çatmaktan çok insanın kendi iç huzuru yakalaması ve vicdan rahatlığı ekseninde ruhsal denge ve dinginliğe ulaşması hali.. Ama yine de.. Ne bilim ya..


Anlayarak ince ince okudum kitabı.. Beğendim de. Ve bana ileriki yaşantımda gerçekten faydalı olacağına inandığım öğütler/hayat dersleri de çıkardım ve aklımın bir köşesine not ettim.


Ama yine o yukarıdaki soru: "Ne bilim ya.."


Mutlu muyum sorusundan çok başkalarının mutluluğu için kaygılanıyorum ben şu an için.. Yani onları bir huzura erdirsem.. Her şey tamam olacak gibi... 


Neyse bu konuyu açmayacağım..


Güzel kitaptı ama, okuyun.. Kesinlikle okuyun.. Herkesin okuması gereken bir kitap olduğunu düşünüyorum. Bu vesileyle toplum içi anlaşmazlıklar ve husumet ortamının ve buna bağlı çatışma ve kavgaların azalacağını düşünüyorum.


Benim kendi iç hesaplaşmalarım kitabın kaliteli ve etkileyici oluşuna gölge düşürmemeli..
Share:

0 yorum:

Yorum Gönder